سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تلویزیون هوشمند بخریم یا معمولی؟

تلویزیون هوشمند بخریم یا معمولی؟ این یکی از سوالاتی است که مطمئنا برای هر کسی که قصد خرید تلویزیون را دارد پیش می آید. امروزه تلویزیون های مختلفی با کاربردهای متعدد در بازار وجود دارد که می تواند هر فردی را دچار سردرگمی کند. ما می خواهیم در این  وبلاگ به تفاوت بین تلویزیون های معمولی و هوشمند بپردازیم. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید حتما با ما همراه باشید تا در نهایت تصمیم درستی برای خرید این محصول بگیرید.

 

تلویزیون هوشمند بهتر است یا معمولی؟

به طور خلاصه تلویزیون های هوشمند تلویزیون هایی هستند که قابلیت اتصال مستقیم به اینترنت را دارند و معمولاً اپلیکیشن های خاصی مانند سرویس های ویدئویی، مرورگرهای اینترنتی، شبکه های اجتماعی و بازی ها را نصب و اجرا می کنند. برخی بر این باورند که خرید تلویزیون هوشمند یک ضرورت است و برخی دیگر معتقدند که ویژگی های اضافی تلویزیون های هوشمند ارزش پرداخت هزینه بیشتری را ندارد.

برخی پیش بینی می کنند که تلویزیون های هوشمند در آینده منسوخ می شوند، در حالی که برخی دیگر می گویند که ویژگی های هوشمند در حال تبدیل شدن به یک ویژگی استاندارد در تلویزیون ها هستند. به طور کلی می توان گفت که ایده تلویزیون های هوشمند ایده بسیار خوبی بود. تلویزیون متصل به شبکه به شما امکان می دهد بدون نیاز به دستگاه اضافی ویدیوهای آنلاین تماشا کنید، اینترنت را مرور کنید و از برنامه ها استفاده کنید. در واقع، از نظر تئوری، چنین تلویزیونی می تواند میز شما را خلوت تر کند و در هزینه شما صرفه جویی کند.

 

مقاله مرتبط: مرکز خرید تلویزیون در تهران کجاست؟



تلویزیون هوشمند


سازندگان مختلف از سیستم عامل های متفاوتی بر روی تلویزیون های هوشمند خود استفاده می کنند. در برخی موارد، حتی نرم‌افزار تلویزیون‌های هوشمند ارزان‌تر تولیدکننده مشابه با تلویزیون‌های گران‌قیمت همان برند مشابه نیست. به طور کلی تلویزیون های هوشمند از نظر نرم افزاری و رابط کاربری چندان خوب نیستند. رابط کاربری در اکثر آنها گیج کننده و پیچیده است. استفاده از عملکردهای هوشمند معمولاً از طریق کنترل از راه دور و دکمه های روی صفحه انجام می شود که چندان کاربرپسند و راحت نیست.

 

بر اساس برخی از نتایج تحقیقات، تنها درصد کمی از کاربران تلویزیون های هوشمند از مرورگر تلویزیون خود استفاده می کنند. البته در مورد سرویس های ویدئویی آنلاین مانند نتفلیکس وضعیت متفاوت است. با این حال، در دسترس نبودن این خدمات یا خدمات محلی مشابه با کیفیت قابل قبول در ایران باعث می شود که این مزیت کمتر موثر واقع شود. مشکلات دیگری مانند کمبود اپلیکیشن و جذاب نبودن آن ها، زود از رده خاج شدن به دلیل دریافت نکردن آپدیت های منظم، بلاک شدن، وجود تبلیغات در محتوا و حتی نقض حریم خصوصی از جمله انتقاداتی است که عموما به تلویزیون های هوشمند وارد می شود.

 

مقاله مرتبط:خرید اقساطی تلویزیون در تهران


مزیت تلویزیون های هوشمندبا این حال، تلویزیون های هوشمند مزایایی نیز دارند. یکی از مزیت های اکثر تلویزیون های هوشمند امکان نمایش محتوا از گوشی های هوشمند یا تبلت ها (تصاویر، فایل های موسیقی و ویدئو یا محتوای صفحه) روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون به صورت بی سیم و البته از طریق شبکه وای فای است برای این منظور می توان از Chromecast یا Easycast و ست تاپ باکس مانند Apple TV نیز استفاده کرد. اکثر ست‌تاپ‌باکس‌ها به شما امکان می‌دهند علاوه بر خدمات ویدیویی آنلاین، به برنامه‌ها نیز دسترسی داشته باشید، و نرم‌افزار و رابط کاربری آن‌ها عموماً بهتر است. حتی کنسول های بازی مانند پلی استیشن و ایکس باکس نیز توانایی دسترسی به خدمات آنلاین ویدئو و موسیقی را دارند.


کلام آخر


شاید بتوانیم نتیجه بگیریم که به جای خرید تلویزیون های هوشمند، باید تلویزیون ارزان تری بخریم و بقیه پول خود را صرف خرید دانگل یا ست تاپ باکس کنیم. اما به نظر می رسد این نتیجه گیری در عمل چندان درست نیست. زیرا تلویزیون‌های هوشمند معمولاً آنهایی هستند که پردازش تصویر و صدا و سایر ویژگی‌های اضافی مانند ورودی‌های USB و HDMI بیشتر را ارائه می‌دهند. در واقع، یافتن تلویزیون غیرهوشمندی که از نظر کیفیت تصویر و سایر ویژگی ها با یک مدل هوشمند برابری کند، دشوار است. بنابراین در ازای پول اضافی که پرداخت می کنید، چیزهای بیشتری از ویژگی های هوشمند دریافت می کنید. به عنوان مثال، معتبرترین برندهای جهان در حال حاضر از موتورهای پردازش تصویر و بهبود کیفیت بر اساس مضامین برنامه نویسی استفاده می کنند که نیاز به پیاده سازی سیستم عامل مشابه تلویزیون های هوشمند دارد.

در پایان می‌توان نتیجه گرفت که اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید علاوه بر کانال‌های تلویزیون کابلی از تلویزیون اینترنتی و وب‌سایت‌ها نیز لذت ببرید، انتخاب بهتری جز انتخاب تلویزیون هوشمند نخواهید داشت. برندهای معروفی در بازار وجود دارد، به عنوان مثال می توانید محصولات تلویزیون سونی را  از سایت سونی شهراد خریداری کنید. که امروزه جزو محبوب ترین و با کیفیت ترین برندها هستند.

 

 

 

 

[ بازدید : 4 ]